مراجعه به دندانپزشکی
متخصص دندانپزشکی کودکان

کار دندانپزشکی برای کودکان و نشاندن آن‌ها روی یونیت دندانپزشکی کار راحتی نیست. متخصص دندانپزشکی کودک فردی است که برای انجام این کار دشوار آموزش‌های کافی دیده‌است. درمان دندانپزشکی دندان‌های شیری باعث می‌شود که دندان‌های دائمی از سلامت بیشتری در حین و بعد از رویش برخوردار شوند. انجام درمان‌های اورتودنسی برای اطفال هم در حیطه تخصص متخصصین دندانپزشکی  اطفال می‌باشد.فارغ التحصیلان این رشته در مورد درمان دندانپزشکی کودکان در اتاق عمل تحت بی هوشی هم آموزش های کافی دیده اند.

جوانه های دندان های شیری از دوران جنینی اغاز میشود و تغذیه همچنین مصرف دارو میتواند در دندان های کودک تاثیر زیادی داشته باشد . زمان روشیش دندان ها از ۴ الی ۱۸ ماهگی میباشد .در اواخر ۲ الی ۳ سالگی اخرین دندان های شیری کودک رشد خواهد کرد . باید توجه داشته باشیم که دیر یا زود درامدن دندان های کودک جای هیچ نگرانی ندارد . در هر فک کودک باید ۱۰ دندان رشد کند .

دندان قروچه علت های زیادی دارد اما شایع ترین علل این حالت عبارنتد از :

1. استرس
  2. وجود دندان های پوسیده
  3. دندان های در حال رویش
  4. بدی تغذیه و خواب
  5. آلرژی ها
  6. آلودگی های انگلی

استرس یکی از شایع ترین علت های دندان قروچه در کودکان میباشد . علت استرس میتواند موارد بسیار ساده ای باشد که از دید والدین به راحتی پنهان شده باشد و در محدوده توجه انها نباشد . برای مثال عوض کردن محل مدرسه ، خانه ، مشکلات در مدرسه کودک و ….

• کلینک تخصصی دندانپزشکی پارمیس توجه بسیاری به بخش کودکان داشته است. به همین دلیل هر روز بخش کودکان فعال بوده و از متخصصین بهره میبرد.
  • فضای درمان اختصاصی کودکان
  • متخصص دندانپزشکی اطفال
  • اتاق بازی اختصاصی کودکان
  • مربی کودک جهت همراه کردن فرزند شما در درمان.
  • بهره گیری از تکنیک behavior Shaping  جهت کنترل رفتار کودک